تبلیغات
خوش آمدید *** فاتحان دلها *** امام صادق(ع):گناهی كه نعمت ها را تغییر مى دهد، تجاوز به حقوق دیگران است. گناهى كه پشیمانى مى آورد، قتل است. گناهى كه گرفتارى ایجاد مى كند، ظلم است. گناهى كه آبرو مى بَرد، شرابخوارى است. گناهى كه جلوى روزى را مى گیرد، زناست. گناهى كه مرگ را شتاب مى بخشد، قطع رابطه با خویشان است. گناهى كه مانع استجابت دعا مى شود و زندگى را تیره و تار مى كند، نافرمانى از پدر و مادر است. (علل الشرایع، ج 2، ص 584)*** پیامبر اعظم (ص): «بهترین شما صاحبان عقل هستند». گفته شد «اى رسول خدا! صاحبان عقل، چه كسانى‏اند؟». فرمودند آنان كه داراى اخلاق خوب‏اند، بردبار و باوقارند، صله رحم مى‏ نمایند، به پدران و مادران نیكى مى‏كنند، به فقرا، همسایگان و یتیمان رسیدگى مى‏نمایند، اطعام مى‏كنند، آشكارا به همه سلام مى‏كنند و هنگامى كه مردم در خواب و غافلند، نماز (نماز شب) مى‏گذارند. (كافى، ج 2، ص 240، ح 32) *** پیامبراکرم(ص): هر كس غذا بخورد و دیگرى به او نگاه كند، و به او ندهد، به دردى بى درمان مبتلا مى‏شود. - تنبیه الخواطر، ج 1 ، ص 47 فاتحان دل ها - نکات مهم لاغری
فاتحان دل ها
هر كس خودش را بهتر از دیگران بداند، از متكبران است.

مرتبه
تاریخ : 1395/06/17

1-   قبل از هر اقدامی باید تعیین هدف شود، زمان مشخصی را تعیین کنید و برای آن زمان مشخص، هدف گذاری کنید.

هدف کوتاه مدت تعیین کنید، برای رسیدن به اهداف بلند مدت اهداف کوتاه مدت لازم است، مثلا هر هفته به میزان وزن خود دقت کنید که آیا در یک مدت زمان مشخص، به میزانی که قرار بوده است، وزن کم کرده اید یا خیر و اگر به هدف کوتاه خود دست یافته بودید به خودتان پاداش دهید تا برای ادامه، تشویق شوید.

 

2-        کنترل غذا خوردن خود را به دست بگیرید. قبل از سیرشدن کامل دست ازعذا بکشید.

 

3-   از میزان غذاهایی که می خورید یک یادداشت تهیه کنید و میزان کالری های آنها را در طول یک رو جمع بزنید. هر بار که متوجه می شوید چقدر لاغر شده اید انگیزه تان برای ادامه برنامه رژیم و کاهش وزن بیشتر می شود. و با کسانی که سلامت غذایی و میزان غذای مصرفی برایشان اهمیتی ندارد، هم غذا نشوید.

 

 

4-   آب بیشتری بنوشید. نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز، یکی از نکات کلیدی برای کاهش وزن است. آب سیستم بدن شما را پاک می کند، بدن را هیدراته نگاه می دارد و همین موضوع باعث می شود سطح انرژی شما بالا بماند و شما دیرتر احساس گرسنگی کنید.

 

5-   بهتر است قبل از گرسنه شدن تامی توانید میوه وکاهو مصرف کنید. انگوربرای شکم گرسنه بهترین گزینه است.

 

6-   رژیم غذای درستی را انتخاب کنید. و از غذاهای پر پروتئین مثل گوشت، تن ماهی، حلیم، کله پاچه و حتی نان سفید( لواش و نان ساندویچی) کمتر استفاده کنید.

 

7-   ورزش کنید(هرچه بیشتر بهتر و این رابدانید حتی 10دقیقه بعداز صرف هر غذا، موثر است). ورزش همراه با یک رژیم غذایی مناسب می تواند تاثیر به سزایی بر پایین آوردن وزن شود. پیاده روی تان را بیشتر کنید. چنان چه پیاده روی روزانه تان امری عادی شده است، بهتر است میزان پیاده روی و سرعت آن را تغییر دهید.

 

8-   آشپزخانه خودتان را از هرنوع ماده غذایی پرکالری پاک کنید. و از خریدهای غیرضروری خودداری کنید. تاشمارا برای خوردن وسوسه نکنند. (منبع: ایسکانیوز)




طبقه بندی: لاغری و راههای کاهش وزن ، 
برچسب ها: نکات، مهم، لاغری،
ارسال توسط د- عبدالرحیمی
حدیث هفته
پیامبراکرم(ص): روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد ، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند . مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است .
لینک های مفید
»
اخبار آنلاین
پخش زنده حرم جنگ دفاع مقدس